Strona główna | RynekJakie marki budowlane doceniają Polacy? Poznaj wyniki plebiscytu Superbrands!

Jakie marki budowlane doceniają Polacy? Poznaj wyniki plebiscytu Superbrands!

Tegoroczna edycja plebiscytu Superbrands pokazała, że rodzime marki budowlane jak Atlas, Dekoral czy Koło, bez kompleksów konkurują ze światowymi markami o miano najpopularniejszych na rynku polskim. Jakie marki budowlane doceniają Polacy?

Dom to pojęcie niezwykle istotne dla każdego, dla Polaków również. Wspaniale, gdy można zbudować dom z dobrych, sprawdzonych materiałów. A jeszcze lepiej, gdy są to materiały rodzime, polskie. Jakie marki budowlane doceniają Polacy? Wyniki Superbrands 2013/2014 udowadniają, że polscy konsumenci równie chętnie polecają rodzime marki jak ATLAS, Dekoral czy KOŁO, jak i  popularne marki zagraniczne: Ceresit, Dulux i Skanska.

Organizacja Superbrands już od dziesięciu lat przyznaje nagrody najsilniejszym markom na  rynku polskim. Jak co roku wśród kilkudziesięciu kategorii plebiscytu nie mogło zabraknąć marek z branży budowlanej. Konkurs składał się z dwóch etapów. Najpierw, w badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą ARC Rynek i Opinia, 15 tysięcy konsumentów oceniło między innymi marki materiałów budowlanych, wykończenia wnętrz oraz firm budowlanych i deweloperów.

Zadaniem uczestników było wskazanie, które spośród przedstawionych za pomocą logotypów marek są im znane i na ile są skłonni polecić je swoim bliskim. Następnie skrócona lista marek trafiła do  ekspertów z Rady Marek Superbrands, złożonej z 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do polskiego rynku.

Na liście laureatów Superbrands 2013/2014 znalazło się 5 marek materiałów budowlanych: Ceresit, Kropelka i VELUX,  w tym ATLAS i GERDA, które otrzymały także dodatkowy tytuł Created in Poland Superbrands. Tytułem tym wyróżniono także 5 spośród 8 laureatów Superbrands 2013/2014 z podkategorii wykończenie wnętrz: Cersanit, Dekoral, KOŁO, Opoczno, PORTA. Natomiast kategoria nieruchomości pokazała, że Polacy w kwestiach budowlanych ufają głównie rodzimym markom: Budimex, Home Broker i Mostostal Warszawa.

Tytuł Created in Poland przyznawany jest markom z polskim rodowodem, których strategię wypracowali polscy specjaliści. Inicjatywa ta powstała podczas ubiegłorocznej edycji Superbrands. Wśród laureatów Created in Poland Superbrands 2013/2014, reprezentujących branżę budowlaną znalazło się 19 marek, między innymi Barlinek, Oknoplast, w tym także wymienieni wcześniej laureaci Superbrands 2013/2014 oraz marki z kategorii nieruchomości jak Budimex, Home Broker i Mostostal Warszawa.

Poniżej prezentujemy zestawienie laureatów Superbrands 2013/2014 oraz Created in Poland 2013/2014 z branży budowlanej i wyposażenia domu.

Marki budowlane i branży wyposażenie domu nagrodzone:
  • Superbrands 2013/2014: Ceresit, Dulux, Hammerite, Junkers, Kropelka, VELUX,
  • Superbrands 2013/2014 i Created in Poland Superbrands 2013/2014: ATLAS, Cersanit, Dekoral, GERDA, KOŁO, Opoczno, PORTA,
  • Created in Poland Superbrands 2013/2014: Barlinek, Blachy Pruszyński, Jedynka, Kronopol, MAGNAT, Nobiles, Oknoplast, Paradyż, Śnieżka.


Marki z branży nieruchomości nagrodzone:
  • Superbrands 2013/2014: Skanska
  • Created in Poland Superbrands 2013/2014: Budimex, Home Broker, Mostostal Warszawa


Źródło: www.superbrands.pl

CZYTAJ WIĘCEJ

Atlas z tytułem Superbrands Created in Poland
ATLAS świętował na Gali Superbrands
Marka Atlas po raz ósmy wyróżniona tytułem Superbrand
Marka Dekoral już po raz trzeci w gronie Superbrands
Śnieżka i Magnat z tytułem Superbrands
Marka Ceresit uhonorowana tytułem Superbrands 2013/2014



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
Wyświetlanie 5 z 1 komentarzy
  • fair.play | 09-02-2014 23:01
    Skanska już masa kiełbasa, w każdym mieście robią, wszędzie i wszystko, ale czy jakość wszędzie ok... Oknoplast i Koło zasłużone.
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej