Strona główna | RynekWyniki XII Targów Grupy PSB niosą optymizm

Wyniki XII Targów Grupy PSB niosą optymizm

W dniach 19–20 marca 2014 r. Grupa PSB zorganizowała w Kielcach po raz 12 targi materiałów budowlanych. Na ostateczne podsumowanie wyników trzeba poczekać, jednak już teraz PSB ocenia sytuację rynkową z optymizmem. XII Targi PSB okazały się pod każdym względem rekordowe! Zawarto zdecydowanie więcej kontraktów niż w roku ubiegłym – ponad 9,5 tysięcy, większa była też ich wartość, niemal 240 mln zł.

Fot. PSB

W XII Targach wzięła udział rekordowa liczba wystawców – 305 firm – producentów wyrobów dla budownictwa i ponad 300 firm kupców PSB dysponujących składami materiałów budowlanych oraz sklepami PSB-Mrówka i PSB-Profi w całej Polsce. Zamówienia złożyli handlowcy z ponad 460 placówek kupieckich (składów materiałów budowlanych, Centrów Budownictwa PSB-Profi oraz sklepów PSB-Mrówka). Nad targowymi kontraktami pracowało łącznie ponad 3600 osób.


Fot. PSB

Udziałowcy i partnerzy PSB są zgodni – marcowe targi w Kielcach są swego rodzaju „Barometrem Budowlanej Wiosny”. Zawarte kontrakty i zapisane w nich warunki pozwalają z dużą dozą sprawdzalności prognozować sytuację na rynku materiałów budowlanych w II kwartale, a nawet w całym nadchodzącym sezonie budowlanym.

Tegoroczna zima sprawiła inwestorom i budowlańcom miły prezent. Dobre wyniki pierwszych miesięcy roku nie upoważniają jednak do hurra optymizmu. Trzeba brać pod uwagę małą ubiegłoroczną liczbę pozwoleń na budowę mieszkań i małą liczbę rozpoczętych budów.

W ocenie zarządu Grupy PSB S.A. dopiero wyniki marca/kwietnia potwierdzą, czy sezon 2014 w budownictwie mieszkaniowym może okazać się lepszy niż ubiegłoroczny. Natomiast już teraz wiadomo na pewno, że spodziewane ożywienie rynku spotka się z odpowiednio rozległą ofertą w placówkach handlowych PSB, w tym także materiałów dla budownictwa racjonalnego – energooszczędnego i ekologicznego.




Grupa PSB
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 16 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 331 małych i średnich, rodzinnych firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 428 składach budowlanych, w 154 marketach PSB-Mrówka oraz w 27 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 11 tysięcy osób.

Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A., na koniec 2013 r., osiągnęły pułap ok. 4,98 mld zł (wzrost o ponad 3% w stosunku do 2012 r.). Przychody Grupa PSB S.A. (centrali) w 2013 r. przekroczyły poziom 1,78 mld zł (wzrost o prawie 8%). Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na niemal 14%, a w rynku hurtowym ponad 27%. Markę Grupy PSB zna dzisiaj ok. 40% Polaków, zaś sieć sklepów PSB-Mrówka 33%.


Mirosław Lubarski
Grupa PSB S.A.
członek zarządu
dyrektor marketingu


Źródło: Tynki, nr 2 (27) 2014

CZYTAJ WIĘCEJ

Podsumowanie I Balu Karnawałowego Grupy PSB
Firma Baumit po raz ósmy na targach Grupy PSB



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej