Strona główna | RynekSelena: 10-lecie działalności w Kazachstanie

Selena: 10-lecie działalności w Kazachstanie

Grupa Selena – globalny producent i dystrybutor m.in. produktów tynkarskich z centralną w Polsce – obchodzi 10-lecie działalności swojej kazachstańskiej spółki. W swojej ofercie na rynku kazachstańskim Grupa ma ponad 200 produktów, głównie pod markami własnymi Tytan i Artelit.
Selena prowadzi w Kazachstanie działalność od 2002 roku. W ciągu dziesięciu lat kraj ten stał się centrum operacji dla działań Grupy w Środkowej Azji, obsługującym m. in. Kirgistan, Uzbekistan, Tadżykistan czy Turkmenistan. Selena stale rozwija swoją współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami. Podczas Forum Gospodarczego "Polska-Kirgizja", które odbyło się w czerwcu tego roku, spółka podpisała umowy handlowe z kirgiskimi firmami. Nowe kontrakty umacniają obecność Grupy w regionie.

"Od kilku lat Selena odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży w Kazachstanie. Rozpoczęcie działalności w tej części Azji okazało się być trafną decyzją mimo faktu, że wchodząc na rynek Kazachstanu byliśmy jednymi z pierwszych i wykonywaliśmy pionierską pracę w promocji wysokiej jakości produktów chemii budowlanej. Z czasem przekonaliśmy naszych odbiorców, że wysoka jakość i wydajność jest najlepszą gwarancją trwałego efektu, a oferowanym przez nas produktom i rozwiązaniom można zaufać" – powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Seleny FM, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena.

Obecnie Selena należy do liderów rynku w Kazachstanie – w I półroczu 2012 roku spółka zanotowała ponad 40% wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2011. Siedziba Seleny w Kazachstanie mieści się w Ałmaty, a dodatkowo Grupa posiada centra dystrybucyjne w największych miastach kraju. W swoich oddziałach w Kazachstanie Selena zatrudnia 70 osób. W oparciu o dobre prognozy dla regionu, Selena planuje dalszy rozwój na rynku kazachstańskim.

Kazachstan był jednym z pierwszych krajów, na których Selena rozpoczynała ekspansję zagraniczną. Wchodząc na rynek kazachstański, spółka realizowała strategię rozwoju dopasowaną do lokalnych uwarunkowań – zgodnie z filozofią działania Grupy. Model biznesowy zakładał m.in.: gruntowne rozpoznanie terenu, dostosowanie produktów do potrzeb lokalnych odbiorców, utworzenie zespołów mieszanych, składających się zarówno z Polaków, jak i menedżerów z Kazachstanu oraz przekonanie lokalnych użytkowników do kupowania markowych wyrobów. Ponadto, Kazachstan miał odgrywać rolę centrum operacyjnego dla regionu Azji Centralnej.

Źródło i zdjęcie: Grupa Selena

CZYTAJ WIĘCEJ

Selena uhonorowana "Certyfikatem Dynamiczna Firma"
TYTAN zaprasza do udziału w akcji KolorujeMY
Selena otrzymała tytuł rosyjskiej Firmy Roku 2013
Tynk maszynowy TEO324 marki Tytan Profesional
Selena uczestnikiem brazylijskich targów Feicon Batimat 2014
Selena wśród laureatów Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP
Nowe serwisy internetowe Grupy Selena uruchomione
Grupa Selena rozwija swoją działalność w Rumunii
Selena: 10-lecie działalności w Brazylii
Selena: Krzysztof Domarecki uhonorowany medalem za współpracę z Chinami
Selena na targach NAHB International Builders Show
Grupa Selena rozwija systemy ociepleń w Kazachstanie



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej