Wyższy poziom biznesu budowlanego
O tym jak ogromne znaczenie w procesie budowlanym odgrywa nowoczesna logistyka zaopatrzeniowa doskonale wie każdy wykonawca.
Fot. Baumit
Obsługa inwestycji zbudowana na takich fundamentach jak bezpieczeństwo, zgodność i terminowość dostaw to kluczowy czynnik wpływający na dotrzymanie przyjętego harmonogramu prac, ale żadne, nawet najlepsze rozwiązania logistyczne nie odniosą sukcesu bez zaangażowania, pasji i zrozumienia ze strony uczestniczących w tych procesach ludzi, szczególnie tych odpowiedzialnych za obsługę zamówień. Wiele zależy zatem od wytwórców materiałów budowlanych, którzy zdobywają dziś zaufanie rynku nie tylko ofertą produktową, ale również najwyższym poziomem obsługi klienta… a ta nierzadko pozostawia wiele do życzenia. Gros przedsiębiorców nie dostrzega, że od customer service zależy praktycznie wszystko to, co dzieje się z ich portfelem klientów, traktując ją przy tym jak przymusową i najmniej atrakcyjną część prowadzonej działalności. W efekcie, zamiast wzrostu zainteresowania uznaną marką i jej wiarygodnością, obserwuje się zmiany dostawców, odmowy… A przecież serwis kliencki na wysokim poziomie to jeden z kluczowych czynników, decydujących o tym, że to ta oferta jest wybierana, tu klient zadzwoni, aby nawiązać współpracę, tu przyjdzie podpisać umowę i wróci, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja. Dzisiaj miarą osiągnięć firmy nie jest tylko zysk, ale również to, kto go wypracował. Zasada Pareto głosi, że 20% klientów generuje 80% zysku, ale model mogą osiągnąć tylko ci, którzy zdają sobie sprawę z wagi procesu obsługi klienta. Kto ma ochotę posmakować sukcesu, musi wiedzieć, z czym „go jeść”. W sektorze budowlanym producentem, który w obsłudze klienta od lat z powodzeniem odnajduje wartość dodaną jest firma Baumit.
Sukces zbudowany na współpracy
„Dział Obsługi Klienta firmy Baumit jest wsparciem i partnerem dla zewnętrznego Działu Sprzedaży – sieci, hurtowni czy marketów budowlanych, mocno ukierunkowanym na budowanie relacji oraz niezawodne partnerstwo w oparciu o rzetelną i terminową realizację dostaw. Główną rolę w procesach sprzedażowych firmy odgrywa przedstawiciel handlowy, będący dla Klienta osobą pierwszego kontaktu, tworząc i odpowiadając na zapytania ofertowe oraz ustalając finansowe warunki współpracy, takie jak: limit kupiecki czy terminy płatności. Profesjonalna i fachowa obsługa świadczona przez doświadczonych handlowców gwarantuje naszym partnerom kompleksowe doradztwo techniczne w zakresie optymalnych rozwiązań budowlanych, wyliczenia czy wyceny potrzebnych ilości materiałów. Dział Obsługi Klienta jest w ciągłym kontakcie z przedstawicielami handlowymi, czyli głównymi partnerami dla naszych klientów w zakresie realizacji zamówień” – mówi Beata Seminowicz, Kierownik Działu Obsługi Klienta w firmie Baumit i dodaje: „Ale nowoczesna funkcja customer service integruje działania różnych działów firmy, pracowników oraz technologii w celu obsługi i zaspokojenia potrzeb klienta, w taki sposób, by poczuł się usatysfakcjonowany a przy tym otwarty na ponowną współpracę w przyszłości, niosącą szereg korzyści dla obu stron. W firmie Baumit DOK jest łącznikiem pomiędzy zewnętrznym Działem Sprzedaży, Działem Produkcji oraz działem bezpośrednio odpowiadającym za kompletacje dostaw. Mamy w Polsce 7 regionów sprzedażowych i dla potrzeb oraz wygody naszych klientów mają one dedykowane do obsługi zamówień konkretne osoby w DOK – taki podział upraszcza komunikację na linii partner handlowy – Baumit, a nam pozwala z kolei na budowanie indywidualnych relacji z klientem. Zamówienia otrzymujemy głównie drogą mailową na specjalnie do tego stworzony adres zamowienia@baumit.pl, niewielki procent otrzymujemy jeszcze drogą tradycyjną, czyli faxem. Po przetworzeniu przez Biuro Obsługi Klienta każde zostaje zarejestrowane w systemie informatycznym i drogą elektroniczną przekazywane jest do zrealizowania wyspecjalizowanej komórce w ramach Działu Logistyki. Terminy dostaw są zależne od grup produktowych i wynoszą od 2 do 7 dni roboczych. W całym procesie obsługi zamówień i dostaw duże znaczenie ma dobór odpowiednich partnerów świadczących usługi przewozowe. Tu stawiamy przede wszystkim na ich jakość, stabilność oraz długofalową współpracę” – zaznacza Beata Seminowicz.
Dział Obsługi Klienta firmy Baumit jest wsparciem i partnerem dla zewnętrznego Działu Sprzedaży
Fot. Baumit
Kluczem obsługi Baumit jest zorientowanie firmy i wszystkich jej działań na potrzeby klienta, czyli budowanie najwyższej satysfakcji odbiorcy przy każdej możliwej okazji kontaktu z firmą. To wielkie wyzwanie i ciężka praca: nad sobą, nad współpracownikami, nad całą organizacją. Realizowanie tego celu nie byłoby możliwe bez 12-osobowego zespołu Pań pracujących aktualnie w DOK, które stworzyły team wspólnie się motywujący i prawdziwie zaangażowany w rozwój i podnoszenie kwalifikacji. Dzięki elastyczności w podejmowaniu działań mierzą się wspólnie z potrzebami klientów, dzięki którym praca przynosi satysfakcję, a wizerunek firmy w oczach otoczenia zewnętrznego oraz partnerów biznesowych jest profesjonalny i wiarygodny.
Źródło: Tynki, nr 1–2 (36) 2016
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
Paszporty w Europie
Oferta dla tynkarzy
Ceny robót tynkarskich
Energooszczędność publicznie użyteczna
Ceny tynków akrylowych w ostatnim kwartale 2008 r.
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej
RAPORTY I ZESTAWIENIA
Raport o budowie domów w Polsce. Jakie budują Polacy?
Wyniki najnowszego "Raportu o budowie domów w Polsce" przygotow...
Wykonywanie tynków specjalnych
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki moduł...
Raport specjalny: Ocieplenie domu
Zimowe miesiące to okres, w którym szczególnie docenimy dobrz...
Jakie są styropiany do ociepleń? Teoria, a praktyka
Wnikliwi inwestorzy często zadają pytanie, jaki styropian wybr...
Raport specjalny: Farby ścienne
Przemalowanie ścian na zupełnie nowy kolor to jeden z najprost...
Aktualna sytuacja i perspektywy branży budowlanej w Republice Kazachstanu
Opracowanie rynkowe sporządzone na zamówienie Wydziału Promoc...
Krucho z wiedzą wykonawców ociepleń o wymogach prawa budowlanego
Wyniki III fali badania TNS Pentor Poznań nt. rynku ociepleń w...
Więcej kleju w kleju? Negatywne wyniki. Nie tylko
7 próbek na 25 przebadanych klejów do styropianu nie spełnia ...
Jak brudzi się elewacja?
Materiałami najczęściej stosowanymi do wykonania wierzchniej ...
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Błędy w wykonawstwie prac ociepleniowych
Wskazówki dla wykonawców tynków maszynowych
Błędy wykonawcze tynków gipsowych
Tynki gipsowe - nowa jakość ścian i sufitów
Uwaga - czarny styropian!
Tynki maszynowe w okresie zimowym
Urządzenia do nakladania tynków
Szlachetna alternatywa
Nowoczesne tynkowanie
Wykonywanie tynków cienkowarstwowych
Ocieplanie wełną mineralną
Tynki cementowo-wapienne. Wykonanie i pielęgnacja
Ocieplanie ścian budynku z cegły
Przyczyny powstawania czarnych smug i przebarwień na powierzchni tynków gipsowych
Usuwanie wykwitów solnych z elewacji
Wysychanie tynków gipsowych
Inwazja kolorów
Błędy w ocieplaniu balkonów
Osuszanie z wilgoci technologicznej
Pielęgnacja i suszenie tynków gipsowych
JEGER - farby i efekty dekoracyjne do ścian
Eksploatacja maszyn tynkarskich
Polepszenie właściwości zapraw - recepty
Korozja biologiczna elewacji budynków
Tynki gliniane - trwałe i naturalne
Szkolenia dla branży tynkarskiej
Tynk dla wymagających inwestorów. Knauf MP 75L Diamant
Tapety z włókna szklanego
System urządzeń wspomagających pracę z płytami g-k
Idealnie gładka powierzchnia