Strona główna | Aktualności25 lat firmy Bolix

25 lat firmy Bolix

Bolix ma już 25 lat. Ostatnie ćwierć wieku to dla producenta materiałów budowlanych z Żywca nie tylko czas kształtowania własnej pozycji rynkowej, lecz także aktywnego uczestnictwa w życiu całej branży. Jak ta aktywność wygląda dziś?

Zaczęło się…

Wszystko zaczęło się w 1991 roku od powstania firmy Erbak, wytwarzającej linię produktów o nazwie Bolix. Konsekwentna praca na rzecz rozszerzania zakresu oraz rozpoznawalności oferty sprawiły, że w roku 2003, już pod obecną nazwą, przedsiębiorstwo weszło w skład jednego z największych na świecie inwestorów kapitałowych, funduszu inwestycyjnego Advent International. 2 lata później stało się natomiast spółką akcyjną. Rozwój biznesu przez cały czas szedł w parze z inwestowaniem w asortyment oraz zaplecze badawcze, w ramach którego szczególną rolę stanowiły i stanowią do dziś - systemy ociepleń. W 2007 roku uzyskały one, jako jedne z pierwszych w kraju, Europejską Aprobatę Techniczną.

Kierunek - rozwój

Obecnie spółka jest częścią Grupy Berger Paints, zatrudnia prawie 230 pracowników i współpracuje z blisko tysiącem partnerów handlowych w całym kraju. Może też pochwalić się rozbudowaną siecią dystrybucji międzynarodowej, przekładającą się na doświadczenia z 20 rynków, nie tylko europejskich. Należąc do grona czołowych polskich producentów chemii budowlanej, posiada bogate portfolio, obejmujące ponad 80 specjalistycznych rozwiązań, a przede wszystkim kompleksowe, nowatorskie systemy elewacyjne. Wymienić tu można m.in.: BOLIX HD (najwyższa na rynku odporność), BOLIX PASSIVE THERM (dla domów pasywnych) czy specjalną linię systemów termoizolacyjnych z dziesięcioletnim okresem gwarancji (10 YGW). Materiałami Bolix ocieplono już prawie 100 milionów metrów kwadratowych elewacji.


Wielotorowa aktywność firmy obejmuje zarówno dalsze stawianie na rozwój asortymentu, jak i przedsięwzięcia wychodzące poza mury zakładu. Od lat angażuje się ona w liczne akcje społeczne, remontuje gmachy potrzebujących placówek, sponsoruje drużyny sportowe, a niejednokrotnie też bezpośrednio bierze udział w wydarzeniach takich, jak rajd Złombol. Niezmiennie, bardzo ważnym elementem codziennych działań Bolix jest propagowanie branżowej wiedzy, zwłaszcza w kontekście aktualnych standardów jakości. W praktyce oznacza to prowadzanie szkoleń, tworzenie przydatnych materiałów dydaktycznych, a także wdrażanie szerszych projektów edukacyjnych (ubiegłoroczna Narodowa Kampania na rzecz Jakości Systemów Ociepleń).

"Inwestujemy w badania, doskonalimy swoje produkty, poddajemy je surowym procedurom kontrolnym, również niezależnych, zewnętrznych podmiotów. Uważamy jednak, że w trosce o sytuację polskiego budownictwa, cały czasu musimy wychodzić poza tzw. własne podwórko" - mówi Tomasz Graboń Dyrektor Marketingu z Bolix. "Chodzi o to, żebyśmy jako branża dbali o kreowanie i respektowanie możliwie wysokich wymagań wobec, dostępnych na rynku, wyrobów i usług. Tegoroczny jubileusz to dla Bolix powód do satysfakcji ze zrealizowanych już celów, ale też okazja do wyznaczenia kolejnych".

Źródło i zdjęcia: Bolix

CZYTAJ WIĘCEJ

Materiały Bolix dla potrzebujących placówek w 2015 roku
Tytuł "Solidna Firma 2015" dla Bolix
Niestraszne mu glony i grzyby - Bolix KA 1,5 Complex
Firma Bolix partnerem Stowarzyszenia Architektów Polskich
Design Collection - nowa kolekcja dekoracji ściennych Bolix
Ciężkie dekoracje ścienne wymagają kleju o odpowiednich parametrach
Tynk rolkowy - efektowne wykończenie elewacji
Ocieplenie odporne na duże skoki temperatury
Wielozadaniowy płyn do czyszczenia - Bolix BW
Klejenie pod ocieplenie - Bolix KD



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej