Strona główna | AktualnościEko-Klekot, czyli z Atlasem o Ekologii piękną polszczyzną

Eko-Klekot, czyli z Atlasem o Ekologii piękną polszczyzną

4 października 2013 r. rusza Konkurs Krasomówczy Eko-Klekot, którego celem jest propagowanie wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów piękna poprawnej polszczyzny i postaw ekologicznych. Sponsorem inicjatywy jest firma Atlas.

Konkurs Eko-Klekot skierowany jest do dzieci klas IV-VI szkół podstawowych i gimnazjów na terenie województwa łódzkiego. Celem projektu jest propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat ochrony środowiska i rozbudzenie zamiłowania do pięknego i sugestywnego wysławiania się - kształtowanie umiejętności poprawnego, jasnego i logicznego formułowania myśli.

"Jako firma społecznie odpowiedzialna, ATLAS angażuje się w inicjatywy dotyczące  zarówno ekologii, jak i edukacji. Wspieramy Program Łaskie Bociany, umożliwiający obserwację codziennego życia tych ptaków dzięki specjalnej kamerze zainstalowanej w gnieździe" - mówi Jacek Michalak, wiceprezes firmy ATLAS. "Konkurs Eko-Klekot jest rozwinięciem naszej aktywności w tym obszarze. Zdecydowaliśmy się rozszerzyć działalność ekologiczno-edukacyjną na całe województwo łódzkie, a sztukę krasomówczą uczynić elementem przewodnim zaraz obok troski o środowisko".

Eko-Klekot zostanie przeprowadzony w Atlasie Sztuki, łódzkiej galerii uznawanej za jedną z najlepszych prywatnych galerii w Polsce. Uczestnicy konkursu otrzymają 10 minut na zaprezentowanie swojej wypowiedzi związanej z tematem ochrony flory i fauny w naszym kraju. W jury konkursu, oceniającym wystąpienia młodych mówców, zasiądą Jacek Michalak (Wiceprezes firmy ATLAS), Adam Masiulanis (Dyrektor Public Relations, ATLAS), Magdalena Michalak (dziennikarka TVP Łódź), Wioletta Gnacikowska (dziennikarka Gazety Wyborczej), Magdalena Komar-Jakubowska (dziennikarka Radio Zet Gold) i Janina Kosman (zastępca Burmistrza Gminy Łask).

Na laureatów czekają wartościowe nagrody, m.in. materiały do remontu pracowni w szkole reprezentowanej przez ucznia i indywidualne upominki dla poszczególnych zwycięzców. Ponadto wszyscy uczestnicy otrzymają komiks będący kompendium wiedzy o życiu bociana białego - symbolu firmy ATLAS.

Pierwszym etapem projektu Eko-Klekot były bezpłatne warsztaty dla pedagogów, które odbyły się przed wakacjami. Ich tematem była sztuka przemowy i prezentacji. Spotkanie poprowadziła Justyna Dworczyk, certyfikowany trener rozwoju osobistego. Zdobytą wiedzę i umiejętności, dotyczące zasad wystąpień publicznych, pedagodzy przekazali uczniom, dając tym samym podstawę przygotowania młodzieży do prezentacji szkolnych, maturalnych i konkursowych, takich jak Eko-Klekot.

Konkurs odbędzie się pod patronatem Ligii Ochrony Przyrody, Regionalnego Centrum Edukacji Ekologicznej, Burmistrza Gminy Łask, Radia Zet Gold i Portalu CzasDzieci.pl.

Źródło i zdjęcie: Atlas

CZYTAJ WIĘCEJ

ATLAS członkiem Global Compact
Atlas z tytułem Superbrands Created in Poland
ATLAS Filarem Polskiej Gospodarki
ATLAS głównym udziałowcem firmy FOX
Kosmiczna reklama firmy ATLAS
ATLAS wspiera bociany i nadaje im imiona
ATLAS Złotą Budowlaną Marką 2013
Trzecia odsłona kosmicznej promocji ATLASA
Budujący sponsoring, czyli jak Łódź serwowała z Janowiczem i Atlasem
ATLAS: promocja "Puszka za dwa worki na miłe wieczorki"
Zaprojektuj z ATLASEM tor wyścigowy
Jak prowadzić firmę społecznie odpowiedzialną? Podpowiada Grupa Atlas...
Podsumowanie konkursu Eko-Klekot organizowanego przez Grupę Atlas



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej