Strona główna | AktualnościGrupa Selena - wzrost zysku netto w I kwartale 2019

Grupa Selena - wzrost zysku netto w I kwartale 2019

Grupa Selena w pierwszym kwartale 2019 roku zanotowała zysk netto w wysokości 6,1 mln zł, czyli o ponad 10 mln zł więcej niż w I kwartale 2018. Skonsolidowane przychody Grupy sięgnęły 271 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 9% rok do roku, a EBIT wzrósł do poziomu ponad 10 mln zł. Wyższa jest również rentowność brutto sprzedaży - o 2,6 p.p. wobec Q1 2018 i wynosi 31,3%.

Spółka kontynuuje trend zaprezentowany po wynikach finansowych za rok 2018 i zwiększa sprzedaż na większości kluczowych rynków, m.in.: na Ukrainie (+47%); w USA (+38%"), Chinach (+31%); Hiszpanii (+18%), Kazachstanie (+13%); Rumunii (+10%), Europie Centralnej (+10%); Brazylii (+8%); Polsce (+5%). Wzrost przychodów ze sprzedaży został uzyskany głównie dzięki wzrostowi organicznemu, zwiększonemu udziałowi innowacyjnych produktów o wyższej marżowości oraz optymalizacji receptur produktów przy pełnym zachowaniu ich wysokiej jakości.

"Selena kontynuuje trend coraz lepszych wyników finansowych. Mamy za sobą kolejny dobry kwartał. Osiągnęliśmy najwyższe jak na tę część roku przychody i EBIT - ale co istotne, w tym pozasezonowym dla budownictwa okresie odnotowaliśmy zysk netto. To tym ważniejsze, że tradycyjnie jest to dla branży okres najtrudniejszy. Nasz sukces jest efektem wielu czynników. Przede wszystkim systematycznej optymalizacji kosztów oraz poprawy systemu sprzedaży i wdrażania wysokiej jakości produktów - będących wynikiem prac naszego R&D. Nie bez znaczenia jest także pewnie "wypłaszczanie" sezonowości branży ze względy na stosunkowo łagodne zimy i wczesne wiosny - wydłużające okres prowadzania prac budowlanych czy wykończeniowych. Jednocześnie uspokaja się nieco sytuacja na rynku surowców, dzięki czemu łatwiej zaplanować zakupy i uzyskać dobre marże na produktach. Tak dobry wynik I kwartału i podejmowane przez spółkę działania pozytywnie wpływające na efektywność, są z pewnością bardzo dobrym prognostykiem na wynik całego 2019 roku" - mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA.

W 2019 roku Grupa Selena spodziewa się stabilizacji sytuacji na rynku budowlanym zarówno pod względem cen surowców, jak i potencjału wzrostów sprzedaży na kluczowych rynkach - w tym w: USA, Hiszpanii, Europie Zachodniej, Polsce, Chinach i poprawy w Rosji. Spółka zakłada również dalsze zwiększanie udziału produktów innowacyjnych w sprzedaży.

Źródło i zdjęcie: Selena
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej