Strona główna | AktualnościKampania RockSafe

Kampania RockSafe

W ROCKWOOL Polska w dniach 12-23 marca 2013 r. odbyła się druga edycja kampanii RockSafe. Jej celem jest edukacja i zaangażowanie pracowników w kwestie związane z bezpieczeństwem. Firma zrezygnowała z rutynowych zajęć na rzecz nowatorskiego i urozmaiconego programu. Po zeszłorocznym sukcesie, kampanię rozszerzono na wszystkie zakłady podlegające polskiej placówce: w Małkini, Cigacicach, Tapolce (Węgry) oraz w Bohuminie (Czechy).

Standardy BHP są w Polsce często traktowane bez należytej uwagi. Tymczasem, w dobrze zarządzanej firmie, pracownicy w oczach kadry zarządzającej stanowią największy kapitał. Dbałość o komfortowe warunki pracy i zdrowie zespołu są częścią polityki ROCKWOOL od lat, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane firmie m.in. przez Państwową Inspekcję Pracy.

Producent materiałów ze skalnej wełny mineralnej wpisuje kampanię RockSafe w szerszy kontekst odpowiedzialności społecznej. Dlatego w ROCKWOOL nie poprzestaje się na działaniach wymaganych ustawowo - zamiast tego oferuje się pracownikom rozbudowany i wieloaspektowy program edukacyjny.

"ROCKWOOL to firma międzynarodowa z duńskim rodowodem. Pomysł na kampanie zrodził się w Holandii i właśnie stamtąd czerpaliśmy inspirację, planując kampanię RockSafe. Zależało nam na pokazaniu naszym pracownikom, że taka tematyka wcale nie musi być sztampą. Lekcja odpowiedzialności może być po prostu dobrą zabawą" - wyjaśnia Andrzej Wiater St. Specjalista ds. BHP i P.POŻ w , ROCKWOOL Polska.

Tegoroczna kampania objęła szereg zróżnicowanych inicjatyw, a do współpracy zaproszono m.in. reprezentantów PIP. Ze względu na charakter, podzielono je na działania aktywne, pasywne oraz wydarzenia. Do działań aktywnych zaliczają się gry edukacyjne z nagrodami, oparte na współzawodnictwie między działami, np. odpowiednie postępowanie w zakresie udzielania pierwszej pomocy w zależności od scenariusza, test wiedzy na temat bezpieczeństwa pożarowego i regulacji prawnych dla kadry menadżerskiej czy kalambury z zakresu BHP. Część pasywna to z kolei przede wszystkim seria szkoleń, prowadzonych przez reprezentantów Państwowej Inspekcji Pracy oraz Straży Pożarnej. Dodatkową atrakcją był konkurs plastyczny dla dzieci, zatytułowany "Jak dbam o swoje bezpieczeństwo w domu".

"Tak profesjonalnie przygotowane kampanie na temat bezpieczeństwa to w Polsce rzadkość. Właściwie zwykle o kampanii nie może być mowy, najczęściej zakłady ograniczają się do niezbędnego minimum. RockSafe to dowód wysokiej kultury pracy w ROCKWOOL i myślenia perspektywicznego. Zresztą wyniki takiego podejścia są już widoczne" - komentuje Roman Burghardt z Państwowej Inspekcji Pracy. Działania mają bezpośrednie i mierzalne efekty: zakłady podległe ROCKWOOL Polska mają pozycję jednych z najbardziej bezpiecznych w całej Grupie ROCKWOOL.

Źródło i zdjęcie: ROCKWOOL Polska
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej