Strona główna | AktualnościRegionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb - raport GfK Polonia

Regionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb - raport GfK Polonia

Rok 2017 był kolejnym rokiem wzrostów sprzedaży farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych. Sprzedaż farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych wzrosła w analizowanym okresie o ponad 800 tys. litrów. Występuje regionalne zróżnicowanie rynku - nie wszystkie regiony dyskontują koniunkturę panującą na rynku w równym stopniu - wynika z analizy GfK Polonia.
Agnieszka Szlaska-Bąk, Client Business Partner w GfK, komentuje: "Sukces sprzedażowy producentów farb zależy od trafnego doboru najlepszych punktów sprzedaży. Tylko w kanale hipermarketów budowlanych takich punktów jest blisko 350. A liczba wszystkich punktów sprzedaży z ofertą farb emulsyjnych to 6 tysięcy."

Dane o sprzedaży skonfrontowano z potencjałem 8 największych aglomeracji. Uwzględniono liczbę gospodarstw domowych, strukturę zabudowy, występowanie hal hipermarketów budowlanych oraz siłę nabywczą mieszkańców.

Najwięcej farb emulsyjnych sprzedaje się w aglomeracji warszawskiej i śląskiej. W aglomeracji poznańskiej i wrocławskiej występuje najwyższa sprzedaż farb emulsyjnych w przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe.

Z kolei w aglomeracji łódzkiej sprzedaż farb emulsyjnych na jedno gospodarstwo domowe jest o ponad jedną trzecią niższa niż w aglomeracji poznańskiej. Wynika to z faktu, iż siła nabywcza przypadająca na gospodarstwo domowe jest najniższa również w aglomeracji łódzkiej.

W aglomeracji warszawskiej sprzedaż farb w przeliczeniu na jeden hipermarket DIY jest najwyższa.

O badaniu
Analiza bazuje na danych sprzedażowych POS Tracking oraz zmiennych geomarketingowych. Integracja obu źródeł danych pozwala na:

Precyzyjne definiowanie wartości regionalnych obrotów poszczególnych grup produktowych
Efektywne zarządzanie terenowymi strukturami sprzedaży
Ustalanie realistycznych celów sprzedażowych w oparciu o faktyczny potencjał obszaru PH
Koncentrację działań sprzedażowo- marketingowych w obszarach i sklepach o najwyższym potencjale wzrostu sprzedaży
Dane geomarketingowe o sile nabywczej oraz wartości rynków lokalnych, potencjale demograficznym i strukturze zabudowy wskazują regionalne zróżnicowanie potencjału oraz atrakcyjność sprzedażową poszczególnych lokalizacji.

POS Tracking to panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna.

Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli w ramach badania POS Tracking.

Źródło i grafika: GfK
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej