Regionalne zróżnicowanie w sprzedaży farb - raport GfK Polonia
Rok 2017 był kolejnym rokiem wzrostów sprzedaży farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych. Sprzedaż farb emulsyjnych w kanale hipermarketów budowlanych wzrosła w analizowanym okresie o ponad 800 tys. litrów. Występuje regionalne zróżnicowanie rynku - nie wszystkie regiony dyskontują koniunkturę panującą na rynku w równym stopniu - wynika z analizy GfK Polonia.
Agnieszka Szlaska-Bąk, Client Business Partner w GfK, komentuje: "Sukces sprzedażowy producentów farb zależy od trafnego doboru najlepszych punktów sprzedaży. Tylko w kanale hipermarketów budowlanych takich punktów jest blisko 350. A liczba wszystkich punktów sprzedaży z ofertą farb emulsyjnych to 6 tysięcy."Dane o sprzedaży skonfrontowano z potencjałem 8 największych aglomeracji. Uwzględniono liczbę gospodarstw domowych, strukturę zabudowy, występowanie hal hipermarketów budowlanych oraz siłę nabywczą mieszkańców.
Najwięcej farb emulsyjnych sprzedaje się w aglomeracji warszawskiej i śląskiej. W aglomeracji poznańskiej i wrocławskiej występuje najwyższa sprzedaż farb emulsyjnych w przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe.
Z kolei w aglomeracji łódzkiej sprzedaż farb emulsyjnych na jedno gospodarstwo domowe jest o ponad jedną trzecią niższa niż w aglomeracji poznańskiej. Wynika to z faktu, iż siła nabywcza przypadająca na gospodarstwo domowe jest najniższa również w aglomeracji łódzkiej.
W aglomeracji warszawskiej sprzedaż farb w przeliczeniu na jeden hipermarket DIY jest najwyższa.
O badaniu
Analiza bazuje na danych sprzedażowych POS Tracking oraz zmiennych geomarketingowych. Integracja obu źródeł danych pozwala na:
Precyzyjne definiowanie wartości regionalnych obrotów poszczególnych grup produktowych
Efektywne zarządzanie terenowymi strukturami sprzedaży
Ustalanie realistycznych celów sprzedażowych w oparciu o faktyczny potencjał obszaru PH
Koncentrację działań sprzedażowo- marketingowych w obszarach i sklepach o najwyższym potencjale wzrostu sprzedaży
Dane geomarketingowe o sile nabywczej oraz wartości rynków lokalnych, potencjale demograficznym i strukturze zabudowy wskazują regionalne zróżnicowanie potencjału oraz atrakcyjność sprzedażową poszczególnych lokalizacji.
POS Tracking to panel ponad 14,5 miliona produktów monitorowanych w 450 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. W Polsce panel farb obejmuje hipermarkety budowlane i sklepy tradycyjne. Monitoringiem objęta jest sprzedaż kategorii: tynki/gładzie, kleje do ociepleń, izolacje, kleje do płytek, fugi, pistolety do malowania, myjki ciśnieniowe, prysznice, baterie łazienkowe i kuchenne, kompostowniki, meble ogrodowe, zabudowania ogrodowe, wiszące kosze doniczkowe, doniczki, taczki, źródła światła LED, taśmy, grunty/podkłady, farby emulsyjne, farby do metalu, oleje do drewna, farby wykończeniowe (emalie), lakiery, bejce, impregnacja drewna.
Dla wymienionych kategorii GfK zbiera dane o sprzedaży detalicznej na poziomie poszczególnych modeli w ramach badania POS Tracking.
Źródło i grafika: GfK
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
B.M. Polska gościła dystrybutorów
Fasada roku 2008
Nowa fabryka firmy Kreisel
Przeprowadzka Knaufa
Nowa linia do produkcji skalnej wełny Rockwool
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej
RAPORTY I ZESTAWIENIA
Raport o budowie domów w Polsce. Jakie budują Polacy?
Wyniki najnowszego "Raportu o budowie domów w Polsce" przygotow...
Wykonywanie tynków specjalnych
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki moduł...
Raport specjalny: Ocieplenie domu
Zimowe miesiące to okres, w którym szczególnie docenimy dobrz...
Jakie są styropiany do ociepleń? Teoria, a praktyka
Wnikliwi inwestorzy często zadają pytanie, jaki styropian wybr...
Raport specjalny: Farby ścienne
Przemalowanie ścian na zupełnie nowy kolor to jeden z najprost...
Aktualna sytuacja i perspektywy branży budowlanej w Republice Kazachstanu
Opracowanie rynkowe sporządzone na zamówienie Wydziału Promoc...
Krucho z wiedzą wykonawców ociepleń o wymogach prawa budowlanego
Wyniki III fali badania TNS Pentor Poznań nt. rynku ociepleń w...
Więcej kleju w kleju? Negatywne wyniki. Nie tylko
7 próbek na 25 przebadanych klejów do styropianu nie spełnia ...
Jak brudzi się elewacja?
Materiałami najczęściej stosowanymi do wykonania wierzchniej ...
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Błędy w wykonawstwie prac ociepleniowych
Wskazówki dla wykonawców tynków maszynowych
Błędy wykonawcze tynków gipsowych
Tynki gipsowe - nowa jakość ścian i sufitów
Uwaga - czarny styropian!
Tynki maszynowe w okresie zimowym
Urządzenia do nakladania tynków
Szlachetna alternatywa
Nowoczesne tynkowanie
Wykonywanie tynków cienkowarstwowych
Ocieplanie wełną mineralną
Tynki cementowo-wapienne. Wykonanie i pielęgnacja
Ocieplanie ścian budynku z cegły
Usuwanie wykwitów solnych z elewacji
Przyczyny powstawania czarnych smug i przebarwień na powierzchni tynków gipsowych
Wysychanie tynków gipsowych
Inwazja kolorów
Błędy w ocieplaniu balkonów
Osuszanie z wilgoci technologicznej
Pielęgnacja i suszenie tynków gipsowych
JEGER - farby i efekty dekoracyjne do ścian
Eksploatacja maszyn tynkarskich
Polepszenie właściwości zapraw - recepty
Korozja biologiczna elewacji budynków
Tynki gliniane - trwałe i naturalne
Szkolenia dla branży tynkarskiej
Tynk dla wymagających inwestorów. Knauf MP 75L Diamant
Tapety z włókna szklanego
System urządzeń wspomagających pracę z płytami g-k
Idealnie gładka powierzchnia