Strona główna | AktualnościSaltpepper Brand Design dla firmy Tikkurila Polska - redesign marki Jedynka
Saltpepper Brand Design dla firmy Tikkurila Polska - redesign marki Jedynka
Popularna marka farb, Jedynka, przeszła redesign identyfikacji wizualnej i zyskała nowe opakowania. Odmieniony logotyp cechuje lekkość i nowoczesność, a same opakowania Jedynki stały się bardziej przejrzyste i czytelne, dzięki czemu konsumenci łatwiej odnajdą na nich kluczowe informacje. Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która w zakresie brand designu współpracuje z producentem, firmą Tikkurila Polska, od ponad 10 lat.
Firma Tikkurila Polska, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb. Celem redesignu Jedynki - istotnego brandu w portfolio firmy - było odświeżenie identyfikacji marki i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.
"Bacznie obserwujemy światowe trendy w designie nie tylko na półce farb, ale również na całym rynku FMCG. Decyzje o zmianach podejmujemy kierując się wizją marki, która w swoim DNA ma zakodowaną bliskość i więź z użytkownikiem. Widząc, jak zmienia się świat konsumenta, pragniemy by nasz produkt nadal do niego pasował" - komentuje Marta Chowańczak, Marketing Manager marki Jedynka.
Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która współpracuje z firmą Tikkurila Polska od ponad 10 lat. Główną osią projektu było unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań. Opracowane rozwiązania ułatwiają czytanie etykiet - konsumenci w intuicyjny sposób mogą teraz odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego zalety, kategorię farb czy przeznaczenie. Jednocześnie udało się zaakcentować wizerunek nowoczesnego produktu o wysokiej jakości.
"Kierując się metodologią "design thinking", opracowaliśmy strategiczne założenia, które towarzyszyły nam w całym procesie projektowania opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka to brand mainstreamowy, niezwykle ważny w porfolio producenta. Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu przywiązania konsumenta do marki, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku" - mówi Aleksander Koczy, Design & Development Director w SaltPepper Brand Design. "W efekcie powstał lekki i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand - "deco & protect" - dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni" - dodaje Aleksander Koczy.
Redesign identyfikacji wizualnej marki Jedynka jest kolejnym projektem zrealizowanym przez SaltPepper Brand Design dla Tikkurila Polska. W 2009 r. agencja stworzyła tożsamość wizualną marki “Jedynka Ogród Barw". Rok później agencja opracowała dla klienta kompleksowy rebranding marki Jedynka oraz rebranding opakowań Tikkurila Optiva, za który otrzymała najważniejsze nagrody w branży opakowań.
Źródło i zdjęcie: Tikkurila
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
B.M. Polska gościła dystrybutorów
Fasada roku 2008
Nowa fabryka firmy Kreisel
Przeprowadzka Knaufa
Nowa linia do produkcji skalnej wełny Rockwool
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej
RAPORTY I ZESTAWIENIA
Raport o budowie domów w Polsce. Jakie budują Polacy?
Wyniki najnowszego "Raportu o budowie domów w Polsce" przygotow...
Wykonywanie tynków specjalnych
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki moduł...
Raport specjalny: Ocieplenie domu
Zimowe miesiące to okres, w którym szczególnie docenimy dobrz...
Jakie są styropiany do ociepleń? Teoria, a praktyka
Wnikliwi inwestorzy często zadają pytanie, jaki styropian wybr...
Raport specjalny: Farby ścienne
Przemalowanie ścian na zupełnie nowy kolor to jeden z najprost...
Aktualna sytuacja i perspektywy branży budowlanej w Republice Kazachstanu
Opracowanie rynkowe sporządzone na zamówienie Wydziału Promoc...
Krucho z wiedzą wykonawców ociepleń o wymogach prawa budowlanego
Wyniki III fali badania TNS Pentor Poznań nt. rynku ociepleń w...
Więcej kleju w kleju? Negatywne wyniki. Nie tylko
7 próbek na 25 przebadanych klejów do styropianu nie spełnia ...
Jak brudzi się elewacja?
Materiałami najczęściej stosowanymi do wykonania wierzchniej ...
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Błędy w wykonawstwie prac ociepleniowych
Wskazówki dla wykonawców tynków maszynowych
Błędy wykonawcze tynków gipsowych
Tynki gipsowe - nowa jakość ścian i sufitów
Uwaga - czarny styropian!
Tynki maszynowe w okresie zimowym
Urządzenia do nakladania tynków
Szlachetna alternatywa
Nowoczesne tynkowanie
Wykonywanie tynków cienkowarstwowych
Ocieplanie wełną mineralną
Tynki cementowo-wapienne. Wykonanie i pielęgnacja
Ocieplanie ścian budynku z cegły
Usuwanie wykwitów solnych z elewacji
Przyczyny powstawania czarnych smug i przebarwień na powierzchni tynków gipsowych
Wysychanie tynków gipsowych
Inwazja kolorów
Błędy w ocieplaniu balkonów
Osuszanie z wilgoci technologicznej
Pielęgnacja i suszenie tynków gipsowych
JEGER - farby i efekty dekoracyjne do ścian
Eksploatacja maszyn tynkarskich
Polepszenie właściwości zapraw - recepty
Korozja biologiczna elewacji budynków
Tynki gliniane - trwałe i naturalne
Szkolenia dla branży tynkarskiej
Tynk dla wymagających inwestorów. Knauf MP 75L Diamant
Tapety z włókna szklanego
System urządzeń wspomagających pracę z płytami g-k
Idealnie gładka powierzchnia