Strona główna | AktualnościSzary najpopularniejszym kolorem w 2016 roku

Szary najpopularniejszym kolorem w 2016 roku

Fantazyjne nazwy zalały ściany Polaków w 2016 roku. Wśród nich są "lazurowy szantung", "tweedowa zieleń" czy "słodkie marzenie". To jedynie kilka propozycji kolorystycznych firmy Dekoral, po które najczęściej sięgali w mijającym roku Polacy. Co o nas mówią i jakiego koloru faktycznie są nasze ściany?

Idziemy na kompromis

W pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych farb Clean & Color marki Dekoral w 2016 roku bezapelacyjnie rządzi szary. Na podium znajdują się aż dwaj reprezentanci tego koloru: "geometryczna szarość" oraz "popielaty zefir". Nieco dalej znalazł się kolor "szary ołówkowy". Rzutem na taśmę, klasyfikację Top 10 zamyka "intuicja", czyli jeden z odcieni szarej palety barw Dekoralu farby Clean & Color.

Psychologia koloru opisuje szary jako neutralny, z zastrzeżeniem umiarkowania w użyciu. W przypadku, gdy będziemy otoczeni zbyt dużą ilością szarości może być on trochę depresyjny. Cechę tę można przełożyć też na zasady aranżowania wnętrz. "Szarości są bardzo dobrym tłem, które prezentuje się doskonale pod warunkiem przełamania z innym, bardziej intensywnym lub charakterystycznym kolorem" - mówi Aldona Słapa-Nowacka Brand Manager marki Dekoral. "Jak dodaje, odcienie te są również wypadkową pewnego rodzaju kompromisu w wyborze kolorów. O ich popularności świadczy ich uniwersalność - dlatego cieszą się tak dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów".

Skoncentrowany na sobie

Pomiędzy szarościami w pierwszej dziesiątce uplasował się też "lazurowy szantung" oraz nieco dalej kolor "blue jeans". Dwa różne odcienie niebieskiego, jeden - lazurowy, drugi - intensywny i odważny, trafiły w 2016 roku w gusta Polaków. Wyrazistego, pachnącego morzem i wymownego lazurowego koloru nikomu nie trzeba wizualizować, tak jak nazwy "blue jeans". Jednak nie każdy wie, czym jest szantung. To rodzaj jedwabiu o surowej, rustykalnej i trójwymiarowej fakturze, przypominającej len. Wybór tego odcienia to zaproszenie do mieszkania błogiej, spokojnej, sielankowej aury wprost z Lazurowego Wybrzeża. Potwierdza to również symbolika koloru: niebieski to spokój, koncentracja i dobra komunikacja.

Energetyczna świeżość

Wśród najczęściej wybieranych farb nie zabrakło też koloru zielonego. "Tweedowa zieleń" i "limonkowa tafta" marki Dekoral farb Clean & Color. "Zarówno jeden jak i drugi kolor to żywe, świeże i energetyczne odcienie zielonego" - tłumaczy Słapa-Nowacka. "Zieleń to również spokój, relaks i poczucie bezpieczeństwa. Dlatego bardzo dobrze kolory te sprawdzały się w aranżacji pokojów dziecięcych czy pokojach dziennych naszych klientów".

Zachowawczy ponad miarę

Wśród najczęściej wybieranych kolorów w 2016 roku Clean & Color znalazły się także aż dwa odcienie beżu - "włoskie latte" oraz "słodkie marzenie". Jak wynika z badań preferencji przeprowadzonych przez markę Dekoral, w bieżącym roku, decyzje Polaków oscylowały wokół kolorów bezpiecznych, takich jak szarości i beże. Daleko poza Top 10 znalazły się "czerwień flamenco" czy "soczysta pomarańcza". "Polacy nadal bardzo rozważnie podchodzą do odważnych zestawień i kolorowych wnętrz. Cenią sobie za to zachowawcze aranżacje. Zarówno "latte" jak i "słodkie marzenie", bardzo dobrze komponuje się z drewnem, szarościami i bielą. Aby nadać wnętrzu wyrazu - zawsze warto pomyśleć o mocnym i charakterystycznym dodatku, tworzącym oś kompozycyjną mieszkania" - podsumowuje Brand Manager marki Dekoral. Jak dodaje, cieszy nas jednak obecność dwóch energetycznych i intensywnych kolorów w Top 10, takich jak zielenie i odcienie niebieskiego, po które zaczynają coraz częściej sięgać Polacy.

Źródło i zdjęcie: Dekoral

CZYTAJ WIĘCEJ

Farby w odcieniach szarości - inspirujące aranżacje Tikkurila Opitva
Dekoral: sypialnia w szarościach - sposób na relaks



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej