Strona główna | AktualnościTOP 20 już wybrane

TOP 20 już wybrane

Malarz Roku Dekoral to już kolejna edycja konkursu dla profesjonalnych wykonawców. Przeczytaj wywiad z Kamilą Adamczyk-Fojt, Młodszym Managerem Marketingu Kanału Dystrybucji Trade w PPG Deco Polska - organizatorem przedsięwzięcia.
Kamila Adamczyk-Fojt, Młodszy Manager Marketingu Kanału Dystrybucji Trade w PPG Deco Polska, organizator konkursu:
Firma PPG Deco Polska zapoczątkowała, coroczne zmagania o tytuł najlepszej inwestycji w 2010 roku. Obecna, trzecia już edycja Malarz Roku Dekoral 2012 pokazuje, że Malarze Certyfikowani Dekoral korzystający z profesjonalnych produktów coraz chętniej prezentują wykonane realizacje, które są efektami ich ciężkiej i precyzyjnej pracy. Poza możliwością zdobycia atrakcyjnych nagród, konkurs ma przede wszystkim za zadanie pokazać profesjonalizm oraz wysoką jakość pracy Malarzy Certyfikowanych Dekoral. Daje także szansę zorientowania się jakie trendy panują w branży wykończeniowej, jakie innowacyjne produkty pozwalają uzyskać zamierzone przez projektantów i inwestorów efekty malarskie. Z naszych obserwacji wynika, że poziom prac jest naprawdę wysoki i wciąż rośnie.

Jakiego rodzaju inwestycje są najczęściej zgłaszane do konkursu?
KAF: W Centrach Dekoracyjnych i Centrach Dekoral Professional przyjmowaliśmy zgłoszenia  profesjonalnych inwestycji malarskich zrealizowanych między innymi przez Malarzy Certyfikowanych Dekoral. Większość z prac, bo aż 80%, zostało wykonanych w budynkach użyteczności publicznej, a resztę stanowią przedsięwzięcia prywatne. Zakres prac mógł obejmować prace wykończeniowe zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budowli. Poza tradycyjnymi wymalowaniami, pojawiły się realizacje wykorzystujące produkty do wykańczania odrestaurowywanych budynków czy przeznaczone do pokrywania systemów ociepleń elewacji. Wiele prac prezentuje także specjalistyczne efekty dekoracyjne, więc są one szczególnie atrakcyjne wizualnie, choć nie jest to oczywiście jedyne kryterium oceny.

Co decyduje o wyborze najlepszych prac i wyłonieniu zwycięzcy?

KAF: Prace zbierane były w 4 regionach Polski. Ze wszystkich zgłoszonych realizacji każda została poddana szczegółowej ocenie. Na etapie oceny regionalnej wyłoniliśmy 5 najlepszych, które złożyły się na 20 półfinałowych inwestycji. Nad ich oceną pracowało jury Konkursu, którego przewodniczącym jest Jarosław Domowicz, Manager Akademii Technik Malarskich Dekoral Professional. Do grona jurorów należą również przedstawiciele Akademii Technik Malarskich Dekoral Professional oferujący specjalistyczną wiedzę przy doborze i zastosowaniu profesjonalnych farb oraz Managerowie Projektów PPG Deco Polska, którzy ściśle współpracują z architektami, biurami projektowymi, inwestorami oraz firmami wykonawczymi. Oceniali oni zgłoszone realizacje m.in. pod względem jakości wykonanych prac, ich trudności, wielkości inwestycji oraz zakresu prowadzonych robót. Dzięki temu wyłonione zostanie 10 finałowych inwestycji, które poznamy już pod koniec marca. Jak co roku przyznany zostanie także tytuł Wykonawcy Publiczności Malarza Roku Dekoral. W obecnej edycji wyłonienie najciekawszych prac będzie przebiegać dwuetapowo: najpierw publiczność będzie głosować w internecie na wybrane realizacje, a następnie spośród najlepiej ocenionych zgłoszeń uczestnicy Gali wybiorą ostatecznego zwycięzcę.

W jaki sposób publiczność będzie miała wpływ na przyznanie tytułu Wykonawca Publiczności Malarza Roku Dekoral 2012?
KAF: Od 1 lutego na stronie www.malarz-roku.pl codziennie odsłanialiśmy kolejną inwestycję TOP 20 ze szczegółowymi opisami prac wykonawczych. 1 marca uruchomiliśmy głosowanie - każdy internauta może oddać głos na swojego faworyta, jednocześnie komentując swój wybór. Dzięki temu plebiscytowi wyłoniona zostanie grupa półfinalistów, z których podczas finałowej Gali w drodze głosowania zostanie wybrany zwycięzca. Malarz Roku Dekoral 2012 Publiczności, którego profesjonalizm zostanie doceniony przez głosujących, otrzyma maszynę natryskową firmy Graco. Komentarze internautów zostaną natomiast ocenione przez jury. Autor najciekawszego opisu otrzyma oryginalną nagrodę - farby oraz usługę malowania wybranego pomieszczenia wykonaną przez Malarza Certyfikowanego Dekoral. Każdy będzie mógł także zobaczyć moment głosowania oraz wyłonienia zwycięzcy podczas relacji online z Gali na stronie internetowej konkursu. Aktualności związane z konkursem można także śledzić na portalu społecznościowym Facebook pod adresem facebook.com/MalarzRokuDekoral

Co sprawia, że konkurs cieszy się coraz większą popularnością?

KAF: Uważam, że przede wszystkim jest to duża zasługa wszystkich wykonawców, którzy chcą zaprezentować szerokiej publiczności swoje prace. Jest to dla nich swoistego rodzaju promocja oferowanych usług, potwierdzenie, że gwarantują wysoką jakość wymalowań, która oceniona jest przez specjalistów z branży. Aby zgłosić się do konkursu, należy mieć duże przekonanie co do jakości zrealizowanej inwestycji, gdyż zostanie to precyzyjnie zweryfikowane przez jury. Osobną kwestią są także na pewno nagrody. Zwycięzca - Malarz Roku Dekoral 2012 otrzymuje samochód VW Caddy ufundowany przez marki dla profesjonalistów: Sigma Coatings oraz Dekoral Professional. Za zajęcie II miejsca przyznawana jest nagroda w postaci profesjonalnej maszyny natryskowej, której sponsorem jest marka Graco. A za III miejsce laureat otrzyma urządzenie renowacyjne AS28 Terso ufundowane przez firmę Flex. Ponadto inwestycja, której wykonawca otrzyma tytuł Malarza Roku Dekoral 2012 zostanie "Inwestycją Roku Dekoral 2012". Atrakcyjna nagroda czeka również na jej właściciela.

Źródło i zdjęcia: Dekoral
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej