Wywiad szefem działu Izolacji Budowlanych w Grupie Paroc
Grupa Paroc - międzynarodowy producent izolacji z wełny kamiennej, w naszym kraju reprezentowany przez spółkę Paroc Polska - kontynuuje strategię opartą na innowacjach w dziedzinie sprzedaży, kreowania wartości dla klienta oraz customer experience. Nowym szefem działu Izolacji Budowlanych został Jari Airola, wcześniej mocno związany z branżą chemiczną. Były Dyrektor Globalnej Jednostki Biznesowej w Huntsman Pigments and Additives opowiada w wywiadzie, jak doświadczenie w zarządzaniu rozwojem i sprzedażą w sektorze przemysłowym można przekuć na innowację w specyficznej branży izolacji.
Ze względu na bogatą znajomość branży chemicznej, można powiedzieć że zna Pan od podszewki biznes zorientowany na odbiorcę przemysłowego. Jak tego typu doświadczenia można przełożyć na grunt rynku mocno konkurencyjnego, jakim są izolacje budowlane?
Istnieje wiele przykładów branż, w których produkt to przede wszystkim towar, a dopiero potem artykuł handlowy. Zmusza to do specyficznego, pogłębionego myślenia o biznesie. Wędrując w dół łańcucha wartości szybko dochodzimy do punktu, w którym dostrzegamy cały szereg powodów, dla których klient wybiera nasz produkt kosztem konkurencji. To właśnie na tym poziomie - kreowania wartości dla klienta - następuje kluczowe rozróżnienie pomiędzy poszczególnymi uczestnikami rynku. W branży izolacji jest podobnie. Najważniejsze to z klientem współpracować. Znać sposób jego działania. Produkty i ich zastosowania. Słowem: zrozumieć jego interes. Pozostając zorientowanym na potrzeby klienta, otwartym na innowacje, a także pracując z ludźmi dzielącymi Twoją wizję, można zajść naprawdę daleko!
Paroc wypracował sobie mocną pozycję na rynku nordyckim i w rejonie Morza Bałtyckiego, w tym w Polsce. Na przestrzeni lat firma zaznaczyła też swoją obecność w Europie Środkowej i Wschodniej, a także w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii i w krajach Beneluksu. Jakie są, Pana zdaniem, największe atuty Grupy Paroc?
Na wszystkich rynkach, na których operujemy, marka Paroc cieszy się zaufaniem oraz reputacją solidnego partnera, za którym stoi szerokie portfolio wysokiej jakości produktów. To standard, który widzą wszyscy. Osobiście z marką Paroc utożsamiam też kulturę opartą na ciągłym rozwoju - pracowników, produktów, samego biznesu. Moim zdaniem takie podejście jest niezbędne, aby myśleć o długoterminowym sukcesie.
Biorąc pod uwagę długą historię sukcesów, sprawdzona marka Paroc pozwoliła zawiązać wiele bliskich relacji biznesowych. Nie licząc segmentu niezależnych punktów sprzedaży, kim są Państwa klienci? Jak nawiązywać i pielęgnować relacje ze specjalistami, którzy decydują o kształcie danej inwestycji?
Wypracowana sieć dystrybucyjna to podstawa, którą uzupełniają nasze własne jednostki sprzedażowe. Obok tego współpracujemy blisko z firmami wykonawczymi, producentami domów prefabrykowanych, wytwórcami elementów montażowych oraz innymi uczestnikami rynku budowlanego. Oczywiście nie można tu też zapomnieć o bardzo ważnym segmencie, jaki stanowią architekci, inżynierowie czy pracownie projektowe. To oni decydują o tak kluczowych kwestiach, jak efektywność energetyczna, standard akustyczny czy bezpieczeństwo pożarowe budynków, a więc aspektach, w których izolacja odgrywa kluczową rolę. Zawsze dążymy do bliskiej współpracy - chętnie dzielimy się naszą wiedzą i kompetencjami, aby wzmacniać biznes naszych partnerów. Istnieje wiele sposobów na usprawnianie tego kontaktu. Jedną z najciekawszych upatruję w postępującej cyfryzacji oraz nowych technologiach, czyli sferze, od której branża budowlana do tej pory raczej stroniła.
Na jakich celach skupia swoją uwagę dział Izolacji Budowlanych pod nowym dowództwem? W ostatnich latach Paroc zintensyfikował działalność w obszarze Europy Centralnej - czy widać dziś tego efekty?
Skupiamy się na pogłębieniu współpracy z aktualną bazą partnerów, nie rezygnując przy tym oczywiście z jej stałej rozbudowy. Planujemy kontynuować nakreśloną strategię opartą na ofercie, a ukierunkowaną na klienta. Nasze działania, podobnie jak sama marka Paroc, odbierane są pozytywnie przez rynki Europy Środkowej - Polskę, Czechy, Słowację, Niemcy, Austrię czy Szwajcarię. Z tego miejsca chciałbym podziękować za okazane zaufanie oraz wyrazić nadzieję na równie owocną współpracę w przyszłości.
Przed jakimi wyzwaniami stawać będą producenci izolacji w najbliższych latach? Jak ocenia Pan konkurencyjność oferty izolacji budowlanych na tle rynku izolacyjnego ogólnie?
Uważam, że branża budowlana powinna pewnie kontynuować obrany przed laty kierunek, jakim jest zrównoważony rozwój oraz zwiększanie efektywności energetycznej budynków. Na tym polu branża izolacyjna ma jeszcze sporo do zaoferowania. Wełna kamienna niezmiennie służyć będzie za jeden z najlepszych wyborów ze względu na wysoką skuteczność, ekologiczność oraz bezpieczeństwo pożarowe na poziomie nieosiągalnym dla innych materiałów izolacyjnych.
Źródło i zdjęcie: Paroc
CZYTAJ WIĘCEJ
Paroc przedstawia płytę sufitową PAROC CGL 20cy
Seria płyt izolacyjnych do fasad otynkowanych Paroc Linio
Płyta Paroc GRS 20 - odpowiednia izolacja termiczna fundamentu
Paroc UNS 34 - poddasze i ściany przygotowane na nowe Warunki Techniczne
Paroc prezentuje płyty wiatroszczelne z serii WAS 25
Paroc: jak zabezpieczać przed ogniem konstrukcje stalowe budynków?
Paroc: nadciąga sezon grzewczy. Jak przygotować dom na wyższe rachunki?
Paroc inwestuje i rozwija zakład produkcyjny w Trzemesznie
Grupa Paroc z tytułem Global Insulation Company 2016
Izolacja do zadań specjalnych. Paroc prezentuje wełnę w granulacie Paroc BLT 9
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
B.M. Polska gościła dystrybutorów
Fasada roku 2008
Nowa fabryka firmy Kreisel
Przeprowadzka Knaufa
Nowa linia do produkcji skalnej wełny Rockwool
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej
RAPORTY I ZESTAWIENIA
Raport o budowie domów w Polsce. Jakie budują Polacy?
Wyniki najnowszego "Raportu o budowie domów w Polsce" przygotow...
Wykonywanie tynków specjalnych
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki moduł...
Raport specjalny: Ocieplenie domu
Zimowe miesiące to okres, w którym szczególnie docenimy dobrz...
Jakie są styropiany do ociepleń? Teoria, a praktyka
Wnikliwi inwestorzy często zadają pytanie, jaki styropian wybr...
Raport specjalny: Farby ścienne
Przemalowanie ścian na zupełnie nowy kolor to jeden z najprost...
Aktualna sytuacja i perspektywy branży budowlanej w Republice Kazachstanu
Opracowanie rynkowe sporządzone na zamówienie Wydziału Promoc...
Krucho z wiedzą wykonawców ociepleń o wymogach prawa budowlanego
Wyniki III fali badania TNS Pentor Poznań nt. rynku ociepleń w...
Więcej kleju w kleju? Negatywne wyniki. Nie tylko
7 próbek na 25 przebadanych klejów do styropianu nie spełnia ...
Jak brudzi się elewacja?
Materiałami najczęściej stosowanymi do wykonania wierzchniej ...
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Błędy w wykonawstwie prac ociepleniowych
Wskazówki dla wykonawców tynków maszynowych
Błędy wykonawcze tynków gipsowych
Tynki gipsowe - nowa jakość ścian i sufitów
Uwaga - czarny styropian!
Tynki maszynowe w okresie zimowym
Urządzenia do nakladania tynków
Szlachetna alternatywa
Nowoczesne tynkowanie
Wykonywanie tynków cienkowarstwowych
Ocieplanie wełną mineralną
Ocieplanie ścian budynku z cegły
Tynki cementowo-wapienne. Wykonanie i pielęgnacja
Przyczyny powstawania czarnych smug i przebarwień na powierzchni tynków gipsowych
Usuwanie wykwitów solnych z elewacji
Wysychanie tynków gipsowych
Inwazja kolorów
Błędy w ocieplaniu balkonów
Osuszanie z wilgoci technologicznej
Pielęgnacja i suszenie tynków gipsowych
JEGER - farby i efekty dekoracyjne do ścian
Eksploatacja maszyn tynkarskich
Polepszenie właściwości zapraw - recepty
Korozja biologiczna elewacji budynków
Tynki gliniane - trwałe i naturalne
Szkolenia dla branży tynkarskiej
Tynk dla wymagających inwestorów. Knauf MP 75L Diamant
Tapety z włókna szklanego
System urządzeń wspomagających pracę z płytami g-k
Idealnie gładka powierzchnia