Strona główna | ProduktySpod znaku jeżyka

Spod znaku jeżyka

Düfa jest znakiem towarowym należącym do Meffert Farbwerke A.G., znanej w Europie firmy rodzinnej istniejącej od 1947 roku. W jedenastu zakładach, w tym sześciu na terenie Niemiec, wytwarza produkty przeznaczone dla hobbystów i profesjonalistów.

A oto efekt jaki uzyskano po zastosowaniu farb elewacyjnych Düfa
Fot. Düfa


Produkty oznaczone sympatycznym jeżykiem obecne są na półkach sklepów całej Europy, Rosji, Azji, Australii i wszędzie tam są synonimem wysokiej jakości. Na rynku polskim produkty ze znakiem Düfa pojawiły się już w 1991 r. W 1995 roku została zarejestrowana spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Düfa Polska.

Atutem firmy Düfa jest bardzo szeroka oferta asortymentowa w segmencie farb, tynków, i systemów ociepleń. Dominujące są cztery marki towarowe: Düfa – farby, lakiery, tynki; Profi-Tec – głównie farby i tynki silikatowe i silikonowe; Profitherm – systemy ociepleń; Efekt-Design – systemy kreatywne.

Obecnie w ofercie znajdują się następujące grupy produktów: farby dyspersyjne do wymalowań wewnętrznych i zewnętrznych, tynki strukturalne (akrylowe, siloksanowe, silikatowe i silikonowe), środki gruntujące i podkłady, lakiery akrylowe i alkidowe, środki do ochrony, impregnacji i uszlachetniania drewna, systemy ociepleń Profitherm, tapety z włókna szklanego i kleje do tapet, środki izolacyjne i renowacyjne, wyroby kreatywne z serii Effekt-Design.

Düfa Polska sprzedaje na rynku polskim cztery, aprobowane systemy ociepleń. Ich rolą jest nie tylko zapewnienie izolacyjności cieplnej ale również renowacja obiektów i stworzenie nowoczesnej estetyki. Charakterystyczną cechą tych systemów jest zastosowanie tynków tzw. „nowej generacji” zawierających specjalne wypełniacze zapewniające szczelność nałożonej powłoki. Dotyczy to zarówno tynków akrylowych, jak i pozostałych: silikatowych, silikonowych i siloksanowych (mieszanina akrylu i silikonu). Do wyboru są dwie struktury „kornik” i „baranek” oraz różnorodne uziarnienie (1; 1,5; 2; 3 mm).

Firma posiada w ofercie szeroką gamę produktów z serii Efekt-Design należących do tzw. technik kreatywnych. Polegają one na łączeniu różnego rodzaju farb i tynków, pozwalających na uzyskanie wielu ciekawych efektów na ścianach w zależności od sposobu aplikacji, użytych narzędzi i pomysłowości wykonawcy. Są to głównie systemy wewnętrzne takie, jak ściana prowansalska, śródziemnomorska, antyczna i wenecka. Nowością w tej grupie jest Silikat Lasur – rodzaj bejcy silikatowej do malowania elewacji wykonanej w tynkach mineralnych lub silikatowych (na ścianie uzyskuje się efekt podobny jak przy malowaniu bejcą drewna).


Düfa oferuje szeroką gamę produktów z serii Efekt-Design należących do tzw. technik kreatywnych. Są to głównie systemy wewnętrzne takie, jak np. ściana prowansalska

Fot. Düfa


Szczególnie dużą uwagę Düfa poświęca wdrażaniu nowych technologii. Nowością są np.: farby ceramiczne, technologie oparte o badanie mikrocząsteczek (nanotechnologia) mające na celu udoskonalanie technik malarskich i tynkarskich, oraz produkcji wyrobów przyjaznych środowisku naturalnemu.

Takimi produktami są np. farba Everclean Inside lub Premium Weiss Plus – farba uznana za najlepszą farbę dyspersyjną w roku 2007 w niemieckich testach konsumenckich. Farba elewacyjna, która spełnia podobną rolę jest farba Dufasil.

W ofercie Düfa Polska coraz większy udział stanowią produkty dyspersyjne, których rozpuszczalnikiem jest woda, a nie szkodliwe dla środowiska rozpuszczalniki organiczne. Dotyczy to zarówno farb, jak i lakierów.

Z drugiej strony Düfa Polska inwestuje w rozwój infrastruktury sprzedaży na rynku polskim przez zwiększenie ilości mobilnych doradców techniczno-handlowych oraz poszukiwanie najlepszych rozwiązań logistycznych skracających czas pomiędzy zamówieniem, a dostawą towaru. Firma kładzie też duży nacisk na szkolenia dla aktualnych i potencjalnych klientów. Szkolenia obejmują zarówno wiedzę o produktach, jak i naukę różnego rodzaju technik malarskich i tynkarskich. Warto podkreślić, że szkolenia te są bezpłatne.

Potwierdzeniem starań firmy dotyczących m.in. zwiększenia jakości produkowanych wyrobów jest przyznane godło „EU Standard 2008” oraz tytuł „Solidna Firma 2009”.

Źródło: Tynki, nr 3 (4) 2009


DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej