Strona główna | RynekPerfekcyjne 15 Targi Grupy PSB

Perfekcyjne 15 Targi Grupy PSB

Jubileuszowe, 15 Targi Grupy PSB odbyły się 8-9.03.2017 w Kielcach. Jest to niewątpliwie wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich Partnerów Grupy PSB. W ciągu dwóch dni targowych zawarto 14,9 tys. kontraktów (wzrost o 9%) o łącznej wartości 368 mln zł. To rekordowe wyniki - są wyższe 17% w stosunku do rezultatów ubiegłego roku (podliczanie jeszcze trwa). Jest to bardzo dobry prognostyk dla rozpoczynającego się sezonu budowlanego.

W targach uczestniczyło 4800 osób. Kontrakty zawierało 368 partnerów Grupy (składów budowlanych, placówek PSB-Profi oraz sklepów PSB-Mrówka) u 356 wystawców – dostawców PSB.

Udziałowcy i partnerzy PSB są zgodni – marcowe targi w Kielcach są swego rodzaju „Barometrem Budowlanej Wiosny”. Zawarte kontrakty i zapisane w nich warunki pozwalają z dużą dozą sprawdzalności prognozować sytuację na rynku materiałów budowlanych w tegorocznym sezonie budowlanym. Stąd mamy nadzieję, że optymistyczne wyniki 15 Tragów Grupy PSB oraz wzrost pozwoleń (o ponad 12% w 2016 r.) i rozpoczętych budów (wzrost o 6%) w kategorii mieszkań w budownictwie indywidulanym, przełożą się na wzrost sprzedaży w branży budowlanej.


Optymizm potwierdzają przychody Centrali PSB, ze sprzedaży materiałów budowlanych, do sieci PSB. Po dwóch miesiącach 2017 roku są wyższe o ponad 14% od analogicznego okresu roku poprzedniego.

W środę, 8 marca na największym bankiecie naszej branży, bawiło się ponad 3500 osób. A wieczór uświetnił fantastyczny wystąp zespołu Perfect.
 

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 411 składach budowlanych, w 232 marketach PSB-Mrówka oraz w 50 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupa PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 52%, a placówek PSB-Profi 20%.



Mirosław Lubarski
członek zarządu
dyrektor marketingu
Grupa PSB S.A.


Źródło: Tynki, nr 1–2 (39) 2017
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej