Strona główna | SprzętAluminiowe rusztowania jezdne od Ringera

Aluminiowe rusztowania jezdne od Ringera

Rusztowania Altrex, będące w ofercie firmy Ringer, wytwarzane są ze specjalnego, wyjątkowo trwałego, stopu aluminium. Rusztowania te zostały zaprojektowane i wykonane z przeznaczeniem do intensywnego wykorzystania i mają bardzo długi okres żywotności. Dla wygody użytkowników mają automatyczną klamrę i są montowane bez użycia narzędzi.

Fot. Ringer

Aluminiowe rusztowania Altrex są zaopatrzone w opatentowane, zabezpieczające szpilki, które są na stałe zamocowane do ramy. Rusztowania Altrex spełniają europejskie standardy HD 1004 i posiadają certyfikat AUVA. Poszczególne komponenty mogą być wymieniane między rusztowaniami różnych serii.

Rusztowania jezdne Altrex dostępne są w dwóch seriach:
  • Seria 5100 – z węższą platformą pracującą,
  • Seria 5200 – z szerszą platformą pracującą.
Użytkownik może również wybrać wygodniejszy dla siebie sposób składania rusztowań, bo są dostępne dwa do wyboru (seria 5400 i 4400). Podstawowa struktura rusztowań Altrex składa się z 4 komponentów: kółka, ramy, poręcze oraz platformy. Rury ramy są ze sobą dobrze zespawane, co zapewnia lepszą wytrzymałość, niż alternatywne konstrukcje. Instrukcja montażu jest dokładnie wydrukowana na ramie, co jest bardzo praktyczne podczas użytkowania. Większa rura o średnicy 50,8 mm, zapewnia stabilność i sztywność ramy. Ramy rusztowania zostały przetestowane przed produkcją, a ich maksymalne obciążenie to 750 kg. Poręcze są bardzo lekkie, a przy tym wytrzymale i stabilne. Uchwyty poręczy są samoczyszczące i zajmują 2/3 pierścienia ramy dla podniesienia bezpieczeństwa.


Fot. Ringer

Kółka mają średnicę 200 mm. Ich wielkość ułatwia przemieszczanie rusztowania. Cechą kółek jest unikalny zamek z dwoma hamulcami. Bardzo prosto można zablokować lub odblokować kółko, poprzez naciśnięcie odpowiedniego pedała.

Platformy posiadają solidne haki i mogą być umieszczane przez jedną osobę. Pierścienie pod platformami zapewniają bardzo dobrą stabilność. Góra platformy wykonana jest z wykończeniem non-slip, co przeciwdziała poślizgnięciu. Klapy pomostu zamykają się automatycznie. Zaopatrzone są w sprężyste zawiasy i mają zabezpieczenie przed wpływem wiatru. Asymetryczne haki ułatwiają łączenie platform w długość i w szerokość.

Źródło: Tynki, nr 1 (10) 2011

CZYTAJ WIĘCEJ

Rusztowania jezdne - niezbędne wyposażanie ekip budowlanych



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej