Strona główna | AktualnościJesienne Targi Grupy PSB

Jesienne Targi Grupy PSB

Z szeroko rozumianej branży budowlanej napływają w tym roku różne sygnały. Sektor deweloperski ma się bardzo dobrze, inwestycje nie mieszkaniowe, finansowane nowymi środkami unijnymi jeszcze nie ruszyły, zaś w budownictwie indywidualnym sytuacja jest zmienna. Bardzo dobry początek sezonu napawał dużym optymizmem - w składach Grupy PSB sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 8%, ale w drugim zwyżka osiągnęła zaledwie 2%. Nie mamy pełnych danych z miesięcy letnich, jednak informacje z poszczególnych hurtowni były pesymistyczne.

W zgodnej opinii handlowców, upały dość istotnie wpłynęły na spadek natężenia prac na budowach, w zawiązku z czym można szacować, iż w hurcie dynamika sprzedaży była bliska zeru. Zupełnie inaczej kształtuje się sytuacja w kanale detalicznym - wydatki gospodarstw domowych na remonty oraz utrzymanie domów i ogrodów w marketach Mrówka wzrosły w ciągu 8 miesięcy br. o niemal 10% (w I kwartale wzrost wyniósł 8%, w II kw. ponad 10%, zaś w lipcu-sierpniu o niemal 10%).


8 września Grupa PSB zorganizowała wewnętrzne targi dla swoich partnerów z wybranymi dostawcami, tak aby lepiej rozpocząć jesienną część sezonu budowlanego. Do hotelu Ossa, koło Rawy Mazowieckiej, przyjechało ok. 650 osób - przedstawicieli 53 największych dostawców i 125 partnerów Grupy PSB. Partnerzy złożyli łącznie 2400 zamówień na kwotę 61,5 mln zł. W ostatnich latach Grupa, organizowała na przełomie sierpnia i września jednodniowe sesje negocjacyjne z wybranymi dostawcami w 8 regionach kraju.

Tym razem, ze względów kosztowych i czasowych, wprowadziliśmy formułę jednej lokalizacji dla całej sieci. Targi jesienne, przypominają swą formą nasze targi wiosenne, ale mają znacznie mniejszą skalę. Niemniej jednak na ich podstawie można prognozować trendy na nadchodzące tygodnie. Wynik tej edycji jest o ok. 8% lepszy od łącznych wyników 8 spotkań sprzed roku. W rozmowach z przedstawicielami hurtowni i Mrówek także dominował optymizm. Jest on wynikiem sytuacji rynkowej - pierwsze tygodnie września przynoszą już lepsze wieści - nastąpiło wyraźne ożywienie  popytu na materiały ścienne. Po nich powinien wzrosnąć popyt na kolejne grupy asortymentowe.

Mirosław Lubarski
dyrektor marketingu
Grupa PSB S.A.
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej