Strona główna | RealizacjeProdukty marki Rockfon zastosowane w multifunkcyjnym centrum "Posnania"

Produkty marki Rockfon zastosowane w multifunkcyjnym centrum "Posnania"

Ponad 100 tys. m2 powierzchni, 220 butików, kino, siłownia, 40 lokali gastronomicznych i tyle samo sklepów wielkopowierzchniowych. "Posnania" to największe, multifunkcyjne centrum regionalne w Wielkopolsce i jedno z największych w Europie. W trakcie realizacji tej inwestycji wykorzystano m.in. produkty marki Rockfon.

Posnania oferuje klientom połączenie marek lokalnych z międzynarodowymi brandami. Są także marki fast fashion i oferta rodzimych projektantów. W specjalnie zaprojektowanej strefie premium znaleźć można dwadzieścia luksusowych marek oferujących ubrania, akcesoria i biżuterię. Tego rodzaju produkty wymagają nietuzinkowej oprawy.

Ogromne wrażenie robi nie tylko potężna, minimalistyczna bryła, ale także najwyższej jakości materiały wykończeniowe, wśród których znalazł się sufit dźwiękochłonny Rockfon® Mono® Acoustic.

"Budynek jest minimalistyczny w wyrazie i bardzo powściągliwy w formie, a jakość użytych materiałów wykończeniowych dyskretnie podkreśla jego charakter" - mówi architekt Jakub Adamiak, koordynator projektu architektonicznego w firmie Eiffage, generalnego wykonawcy. "Wnętrza o bardzo zredukowanej palecie barw, emanują spokojem i stanowią doskonałe tło dla eleganckich i przestronnych lokali. Jakość materiałów wykończeniowych plasuje Posnanię w ścisłej czołówce poznańskich centrów handlowych" - dodaje architekt.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Posnania jest jedną z pierwszych galerii handlowych w kraju, w których kompleksowo opracowano plan badań akustycznych i wdrożono szereg zaleceń. "Akustyka obiektu, mimo że niewidoczna dla użytkownika, ma bardzo duże znaczenie dla jego komfortu. Kolory, kształty, zapachy i środowisko akustyczne wspólne tworzą przyjazną atmosferę, w którym klient chce robić zakupy, a więc i wydawać pieniądze" - mówi Jakub Adamiak. By stworzyć odpowiedni klimat akustyczny, w centrum zastosowano system Rockfon Mono Acoustic na powierzchni ponad 6.000 m2.

"Zdecydowaliśmy się na sufit Rockfon Mono Acoustic ze względu na jego estetyczne i minimalistyczne wykończenie, które idealnie wpisywało się w projekt oraz bardzo wysokie parametry akustyczne. Duże znaczenie miała również możliwość aplikacji na już wykonany sufit" - podkreśla Jakub Adamiak.

System Rockfon Mono Acoustic montowany był na płytę gipsowo-kartonową na parterze galerii. "Taki sposób montażu gwarantuje dużą stabilność, ułatwia kształtowanie powierzchni i instalowanie w suficie klimatyzatorów, oświetlenia czy włazów rewizyjnych" - mówi Sławomir Lehmann z firmy Suf-System. "Sufit spełnia wyśrubowane wymagania techniczne i charakteryzuje się najwyższą klasą pochłaniania dźwięku (klasa A). Jest przy tym dyskretny, gładki i śnieżnobiały. Stanowi więc idealną podstawę do aranżacji wnętrza" - uzupełnia

Źródło i zdjęcia: Rockfon

CZYTAJ WIĘCEJ

Rockfon przedstawia nieskazitelnie białe płyty sufitowe Rockfon Blanka
Sala sesyjna Rady Miasta Olsztyna wykończona produktami marki Rockfon
Udoskonalone bezramowe wyspy sufitowe Rockfon Eclipse
Płyty sufitowe Rockfon Mono Acoustic wykorzystane w projekcie MMM Corones
Izolacja akustyczna - projektować tak, by eliminować problemy z hałasem
Nowa generacja sufitów Rockfon Mono Acoustic



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
PREZENTACJA FIRM
Festool
TEMAT MIESIĄCA
Mamy 30 lat na modernizację wszystkich budynków. Czy Polska na tym skorzysta?

Zgodnie z założeniami nowej dyrektywy, państwa członkowskie UE muszą opracować długoterminową strategię renowacji budynków, zarówno publicznych jak i prywatnych. Plan jest taki, by do 2050 roku wszystkie budynki w Polsce były budynkami o niemal zerowym zużyciu energii (tzw. standard nZEB). Założone plany powinny zawierać także cele pośrednie, które zrealizujemy w latach 2030 i 2040. Czytaj więcej